(Reis-)verslagen voorjaar 2017

Terug naar voorjaar 2017

Maandag, 27 februari 2017.  Vandaag zijn we naar de NVCB geweest op de nieuwe locatie in La Nucia. Net als enige jaren geleden was er op de maandag ochtend koffietijd en aanmelden van nieuwe leden. Het was voor ons de eerste keer. Op de nieuwe lokatie. Het was nog even zoeken en we hadden de indruk dat we flink omreden op aangeven van onze TomTom. Maar uiteindelijk bereikten we toch snel de NVCB.

Het gebouw was veel kleiner dan de vorige locatie, maar het had wel iets.

Het is bovendien een mooi gebouw met een prachtig terras en uitzicht op de vallei. Ik ontmoette veel oude bekenden en dat was erg gezellig. Ik ben intussen weer een beetje bij gepraat. Ik maakte tijdens mijn verblijf bij NVCB gebruik van de gelegenheid om de mail/factuur van Camper de Luxe uit te printen. Ik wil deze factuur eerst eens goed bekijken hoe camper de Luxe dit overzicht opgebouwd heeft. Vanavond zijn we bij de Blauwe Walvis biefstuk gaan eten. De biefstuk was weer om te “zuigen”. Heerlijk!!

Onder het eten hadden we weer live muziek met leuke oude nummers. Een van de obers heeft bovenstaande foto’s gemaakt. Erg gezellig allemaal!! We komen daar zeker deze periode weer terug.

Tot morgen.

Dinsdag, 28 februari 2017. Vandaag de laatste dag van february en we zitten hier alweer 2,5 maand. Het weer is hier vandaag nu eindelijk echt Spaans geworden. Het was heerlijk vandaag, om 11 uur al 25 graden plus in de zon bij een wolkeloze hemel!!  Wat willen we nog meer. Ik besloot daarop om een stuk te gaan fietsen nu het na lange tijd weer eens lekker fietsweer was. Het werd La Cala als doel vandaag. We waren daar als eens eerder geweest, maar nu met de fiets. Het was druk in Benidorm met veel verkeer op de Av. Mediterraneo. En aan het eind van de weg langs de parkeergarage en toen de borden richting Alicante. Het werd nu al een stuk stiller op de weg. Ik reed nu via de oude N332 langs Poniente. Nadat ik  de afslagen richting Carrefour en Media Markt gepasseerd was, moest ik toch vlakbij La Cala zijn, maar ik zag nog steeds geen borden naar Al Cala.

Toen ik in de verte borden zag naar de nieuwe N332 ben ik maar omgedraaid en besloot richting zee te gaan rijden. Na enige tijd herkende ik de omgeving weer en daarna was ik vlot op Al Cala, het prachtige baaitje met parkeerterrein, winkeltjes, terrassen, bars en gebouwen in aanbouw die daar nooit af komen. Na wat foto’s te hebben gemaakt reed ik weer via de mij bekende weg terug naar de doorgaande weg richting Poniente. Daar pikte ik weer het fietspad op dat zich daar midden op de weg bevond. Ik koos in Poniente weer de boulevard en toen zat  ik weer snel aan de Levante kant van Benidorm. Even later was ik weer “thuis” bij de camper. Het was een leuke rit geweest die zeker nog eens zal worden gereden. Vanavond zijn we met Connie en Hans in Alfaz del Pi wezen eten bij een Duits Restaurant waar ze grote snitsels aanboden. Het was lekker en vooral gezellig. Daarna weer met de bus van Hans en Connie terug naar de camping.  Dat was het wel weer.

Vrijdag, 3 maart 2017. Het is al weer maart. “time flies”. De foto’s die ik maakte op Al Cala zijn helaas mislukt. Mijn geheugenkaartje zat nog in mijn PC…… Tja, dan lukt het maken van foto’s natuurlijk niet. Ik zal nog een keer terug moeten. Er is verder weinig gebeurd afgelopen dagen.

Gisteren ben ik na de boodschappen bij de FIAT-garage langs geweest. Ik had de papieren van de camper op voorhand meegenomen. Ik moest even wachten maar kreeg toen de baas te pakken. Het was een Spanjaard die weinig Engels sprak. Maar het lukte toch mijn vraag over de verdroogde rubbers van mijn Adriatik aan hem uit te leggen. Ik had gelukkig ook de foto’s van de rubbers op mijn toestel staan. Hij heeft toen in zijn systeem de artikelnummers opgezocht en ik kan maandag om 16.00 uur bij hem langs komen voor de vervanging van de rubbers. Als alles gaat zoals gepland is maandag dat probleem ook weer opgelost. Morgen ga ik de factuur van Geert beantwoorden, want ik heb nog een aantal vragen voor hem. Ik heb vandaag nog bericht gekregen van mijn nicht en neef Maaike en Bert dat ze in Calpe zijn gearriveerd. We gaan gauw een afspraak maken. Dat was het al weer.

Verblijf0204 op Raco-2016-2017 Verblijf0202 op Raco-2016-2017

de temperatuur op 26/2/17 om ca. 12.00 uur

25 graden plus!!

Resultaat van de storm in februari 2017

Onze “waakhond” Sjaak

Biefstuk eten bij de Blauwe Walvis

Markt Benidorm

Een kleine finka tussen de wolkenkrabbers…. op een steenworp van het centrum van Benidorm.