(Reis-)verslagen voorjaar 2017

Terug naar voorjaar 2017

Verblijf0208 op Raco-2016-2017 Verblijf0206 op Raco-2016-2017

Maandag 27 maart 2017. Vandaag zijn we weer vroeg vertrokken. Het was 09.30 uur toen we wegreden. Alles ging gesmeerd, In het laatste deel van onze rit reden we over nieuw aangelegde wegen die niet in de kaart van de TomTom stonden. De TomTom was dan ook een aantal keren flink de kluts kwijt. We misten daardoor onze geplande afslagen naar Peniscola. Uiteindelijk zijn we weer teruggereden en hebben we toen de nieuwe borden Peniscola gevolgd en toen lukte het na enig zoeken wel om daar onze geplande camping Vizmar in Peniscola te vinden. Bij aankomst bleek tot onze verrassing onze camping niet in Peniscola, maar in Benicarlo te liggen. Ja, Ja die boekjes toch!! Na installatie van onze camper en personenauto zaten we daarna nog even lekker in de zon. Wel luxe hoor!! Verder in de middag werd de wind fris en even later regende het ook nog paar spatjes. Maar verder was het een geslaagde dag. Vanavond wordt de nieuwe bestemming van morgen bepaald  Tot slot, Vizmar is een echte zomercamping, waar het restaurant pas volgende maand open gaat en geen binnenbad heeft. En dat, terwijl er nu al veel campers op de camping staan. Moeten ze wat aan doen!! Dat was het wel weer.

Dinsdag, 28 maart 2017. Vanmorgen om ca. 10.00 snel vertrokken van Camping Vizmar. Het bleek geen camping om nog eens terug te komen.

De afstanden op de camping naar de voorzieningen was relatief groot.

Na vertrek gingen we op weg naar de N340. Het gaf weer opnieuw een probleem om op die N340 te komen. De TomTom was weer de kluts kwijt. We volgden opnieuw de borden, terwijl de TomTom telkens kreten slaakte als “Keer om”en “Links af” of “Rechts af”, terwijl er daar aan de rechter of linker kant geen wegen waren. Maar we vonden uiteindelijk de N340 en toen was het leed geleden. De rit ging voorspoedig. Onderweg nog een paar stops gemaakt en met de camper getankt. Maar in het begin van de middag arriveerden we dan bij onze bestemming Camping Clara in Torredembarra. Een stad ten noorden van Tarragona. Het ontvangst was opnieuw super. Men herkende ons direct van het vorige jaar en we werden hartelijk en warm verwelkomd. Onze plaats werd die aan de andere kant van het pad waar we vorig jaar stonden.

Verder was het weer super!! We hebben na aankomst nog uren lekker inde zon gezeten. In de middag ben ik met Sjaak nog even naar het strand geweest. Ook op het strand was het heerlijk! Sjaak heeft daar enige tijd flink gerend met zijn bal totdat hij compleet “total loss” was en terug naar de camper wilde. In de avond zijn we in het restaurant op de camping heerlijk Pizza gaan eten met als slotraktatie een heerlijke Irish Coffee! Niet verkeerd toch?

Al met al was het een warm weerzien op de camping. Afgelopen zomer heeft de camping de wasruimten en zijn sanitair vervangen en alles zag er nu prachtig uit. Klasse hoor!!

Zaterdag, 1 april 2017. De afgelopen dagen hebben we veel plezier beleefd met alle Spanjaarden die in snel tempo hun seizoenplaatsen kwamen inrichten. Soms waren hele families uren bezig om uiteindelijk hun voortent op te zetten. Vaak ook nog met hulp van andere Spanjaarden op de camping. Ze nemen daar bijna hun hele huisraad mee. Er werd dan wel heel veel geluid geproduceerd tijdens het opbouwwerk. We zagen dan met veel verbazing grote koelkasten, airco’s en kasten in diverse afmetingen worden aangevoerd door de Campingbeheerder. Wij hebben met aanwijzingen van onze overburen dan eindelijk toch onze Lidl gevonden. Het was toch even verder rijden dan we hadden verwacht. Wel was het daar wat ingewikkeld om weer terug  naar Torredembarra-Est te kunnen rijden.

Gisteren ben ik naar de jachthaven van “Torre” gereden. Daar heb ik op de jachthaven een lekker koud biertje gedronken. Een dag tevoren was ik nog met Sjaak over het strand naar de boulevard van “Torre” gelopen.  Maar kort voordat we de boulevard zouden bereiken vond Sjaak het genoeg na al dat geren achter zijn bal. Hij wilde weer terug en was “total loss” toen we de camper bereikten.. Donderdag zijn Trudy en ik met de fiets en scooter naar het centrum van Torredembarra gereden. We wilden nog eens naar de zaak terug waar we vorig jaar mijn Scetchers hadden gekocht. Helaas was de zaak verdwenen. Al met al  zijn we daar op onze manier druk mee geweest. We hebben regelmatig contact met onze vriendelijke Nederlandse overbuurtjes. Ze hebben ook honden en Sjaak wil er vaak graag naar toe. Naar verwachting gaan we as dinsdag hier vertrekken. Voorlopig wordt onze nieuwe bestemming Peneda de Mar, ten noorden van Barcelona. We zullen zien en hebben nog even de tijd.

Gisteravond hebben we hier een korte regenbui gehad en vanmiddag weer een korte bui. Maar verder blijft de temperatuur goed zolang de zon schijnt. Dat was het wel weer voor vandaag.

Dinsdag, 4 april 2017. Vandaag was het vertrek dan daar. We hadden onze overbuurtjes al ingelicht over ons vertrek Gisteravond is de rekening  betaald voor ons 7 dagen verblijf op de camping en ik heb Jose weer om zijn deskundige hulp gevraagd  bij onze vertrek.

We staan immers tussen de bomen en onze camper kan maar net onder de takken door. Na alle tanks geleegd te hebben en de aanhanger te hebben ingeruimd konden we vandaag vertrekken. We hadden geen haast daar we maar 150 km moeten rijden naar onze bestemming Peneda de Mar. Juist ten zuiden van Barcelona.Tegen 10.00 kwam Jose en binnen 15 minuten stonden we buiten de camping. Het is een heel fijne, gezellige  camping met goede nieuwe sanitaire voorzieningen . We komen hier zeker nog eens terug. De reis naar Peneda de Mar ging voorspoedig. Onderweg zijn we ondanks de Tom Tom weer een paar keer verkeerd gereden, maar dat was snel op te lossen. Het weer was goed, maar er stond een straffe wind, die behoorlijk aan de camper rukte. Dus op naar de volgende bestemming. Tot de volgende stopplaats.